Žijevo, Centralni Surdup - Nina
Strana 1 od 1
Žijevo, Centralni Surdup - Nina
MASIV: Žijevo
STENA: Centralni Surdup, Zapadna stena
IME SMERA: Nina
PRVI PENJALI: Miloš Pavićević, Stevan Obradović
DATUM: 13.06.2012.
OCENA: VI+
VISINA SMERA: 130 m
DUŽINA SMERA: 200m
VREME PENJANJA: 3 h
PRISTUP:
Identično kao za smer „Nije baksuz“. Od katuna Prelevića, stazom u podnožju istočne padine Veljeg vrha prema severnoj steni Surdupa odnosno njenom centralnom i zapadnom delu. Put vodi preko jako nezgodnog terena, od jako sitnog do jako krupnog sipara. Posle oko 1,5h laganog hoda se doazi na otvoreno prostranstvo krupnog sipara odakle se pruža pogled na ceo severni sektor Surdupa. Desni deo je bela, izbrazdana i oborena stena sa puno mogućnosti za penjanje, centralni deo je nesto lošija ali verikalnija stena dok je sa leve strane upečatljiv „zub“ koji po lokalnom stanovništvu predstavlja Centralni Surdup dok ga je Zlatko Smerke nazvao Piramidom (Zlatko smerke, Planinarstvo i alpinizam). Dalji put do Piramide ide preko istog terena, najkraćim mogućim putem.
OPIS SMERA:
Smer počinje oko 100 m levo od velikog izrazitog kamina I oko 70 metara levo od smera “Nije baksuz”. Prvi cug počinje ispod travnate police, preko razbijene pločene ocene III. Posle police pravo gore kroz žljeb (IV) dok se ne pretvori u kamin. Ima oko 30ak metara penjanja. Kada kamin postane blago previsan i počne da se pretvara u pukotinu koja vuče na levo, napraviti štand. Drugi rastežaj nastavlja iz kamina (IV+) preko pukotine. U ovom delu je dosta lepo i eksponirano penjanje ocene V ali treba obratiti pažnju na gazišta kao i na potencijalnu travu i zemlju u pukotini. Hvatišta su dosta velika i ima puno mogućnosti za postavljanje opreme. Kraj pukotine je u rupi gde može da se napravi i osiguravalište ukoliko se želi. Smer iz rupe nastavlja preko previsa u vertikalnu pukotinu. Na samom izlazu iz previsa je moguće postaviti 2-3 komada opreme. Ocena u ovom delu je VI+ što predstavlja najteže penjanje u celom smeru ali ne traje više od nekoliko metara kada ocena pada na oko IV+. Nastaviti pravo gore po relativno laganom terenu ka velikom žljebu. Na početku žljeba, oko 10ak metara od samog početka, postoji zaglavljen veliki kamen koji vuče da se prepenje i iznad koga se žljeb pretvara u kamin. Kod kamena skrenuti desno oko 1-2 metra. Iako se ne vidi najbolje iz te perspektive, postoji dosta lepih hvatišta i potrebno je samo malo se izviti u desno. Kada se pređe u desno sledi lagano penjanje do vrha sa maksimalnom ocenom IV.
klikni na sliku
SILAZ:
Grebenom preko Surdupa pa nazad do katuna markiranom planinarskom stazom. Prvih nekoliko desetina metara je na par mesta potrebno odpenjavati a u jednom delu se staza sužava na svega 1 m dok su sa obe strane stenoviti odseci 50-100 metara. Posle tog dela put se znatno širi.
Druga varijanta silaza je preko ploča pored smera „Nije baksuz“. Posle 50ak metara silaska potrebno je abzajlovati do sipara. Potreban prusk dužine 2m. Neiskusnima se ovaj silaz ne preporučuje.
POTREBNA OPREMA:
Standardan broj frendova, čokova i kompleta. Klinovi nisu korišćeni prilikom prvog penjanja.
NAPOMENA:
U podnožju smera kao i u velikom kaminu sa desne strane postoje velike naslage snega koji se verovatno ne topi tokom cele godine jer je jako dobro zaklonjen od sunca.
OPIS DAO:
Stevan Obradović
STENA: Centralni Surdup, Zapadna stena
IME SMERA: Nina
PRVI PENJALI: Miloš Pavićević, Stevan Obradović
DATUM: 13.06.2012.
OCENA: VI+
VISINA SMERA: 130 m
DUŽINA SMERA: 200m
VREME PENJANJA: 3 h
PRISTUP:
Identično kao za smer „Nije baksuz“. Od katuna Prelevića, stazom u podnožju istočne padine Veljeg vrha prema severnoj steni Surdupa odnosno njenom centralnom i zapadnom delu. Put vodi preko jako nezgodnog terena, od jako sitnog do jako krupnog sipara. Posle oko 1,5h laganog hoda se doazi na otvoreno prostranstvo krupnog sipara odakle se pruža pogled na ceo severni sektor Surdupa. Desni deo je bela, izbrazdana i oborena stena sa puno mogućnosti za penjanje, centralni deo je nesto lošija ali verikalnija stena dok je sa leve strane upečatljiv „zub“ koji po lokalnom stanovništvu predstavlja Centralni Surdup dok ga je Zlatko Smerke nazvao Piramidom (Zlatko smerke, Planinarstvo i alpinizam). Dalji put do Piramide ide preko istog terena, najkraćim mogućim putem.
OPIS SMERA:
Smer počinje oko 100 m levo od velikog izrazitog kamina I oko 70 metara levo od smera “Nije baksuz”. Prvi cug počinje ispod travnate police, preko razbijene pločene ocene III. Posle police pravo gore kroz žljeb (IV) dok se ne pretvori u kamin. Ima oko 30ak metara penjanja. Kada kamin postane blago previsan i počne da se pretvara u pukotinu koja vuče na levo, napraviti štand. Drugi rastežaj nastavlja iz kamina (IV+) preko pukotine. U ovom delu je dosta lepo i eksponirano penjanje ocene V ali treba obratiti pažnju na gazišta kao i na potencijalnu travu i zemlju u pukotini. Hvatišta su dosta velika i ima puno mogućnosti za postavljanje opreme. Kraj pukotine je u rupi gde može da se napravi i osiguravalište ukoliko se želi. Smer iz rupe nastavlja preko previsa u vertikalnu pukotinu. Na samom izlazu iz previsa je moguće postaviti 2-3 komada opreme. Ocena u ovom delu je VI+ što predstavlja najteže penjanje u celom smeru ali ne traje više od nekoliko metara kada ocena pada na oko IV+. Nastaviti pravo gore po relativno laganom terenu ka velikom žljebu. Na početku žljeba, oko 10ak metara od samog početka, postoji zaglavljen veliki kamen koji vuče da se prepenje i iznad koga se žljeb pretvara u kamin. Kod kamena skrenuti desno oko 1-2 metra. Iako se ne vidi najbolje iz te perspektive, postoji dosta lepih hvatišta i potrebno je samo malo se izviti u desno. Kada se pređe u desno sledi lagano penjanje do vrha sa maksimalnom ocenom IV.
klikni na sliku
SILAZ:
Grebenom preko Surdupa pa nazad do katuna markiranom planinarskom stazom. Prvih nekoliko desetina metara je na par mesta potrebno odpenjavati a u jednom delu se staza sužava na svega 1 m dok su sa obe strane stenoviti odseci 50-100 metara. Posle tog dela put se znatno širi.
Druga varijanta silaza je preko ploča pored smera „Nije baksuz“. Posle 50ak metara silaska potrebno je abzajlovati do sipara. Potreban prusk dužine 2m. Neiskusnima se ovaj silaz ne preporučuje.
POTREBNA OPREMA:
Standardan broj frendova, čokova i kompleta. Klinovi nisu korišćeni prilikom prvog penjanja.
NAPOMENA:
U podnožju smera kao i u velikom kaminu sa desne strane postoje velike naslage snega koji se verovatno ne topi tokom cele godine jer je jako dobro zaklonjen od sunca.
OPIS DAO:
Stevan Obradović
Strana 1 od 1
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
|
|